Na desky padal rozpočet na jídlo. S Evou Porating o punkových kořenech a projektu Kailas
Jméno Eva Porating je známé především na tuzemské klubové a experimentálně elektronické scéně. Hudební kořeny této DJky, v současnosti žijící v Praze, jsou však pevně prorostlé s hardcore punkem a slovenskou kapelou Superapes. Ve Špíně jsme se, kromě djingu a sólové tvorby, věnovali především její nové kapele Kailas, kde hraje s Arashem Ghasemim z dua Gnäw. Rozebrali jsme jaké to je po letech oprášit baskytaru a co z množství aktivit má teď největší přednost.
„V patnácti letech jsem dostala svojí první basu a hned na to se začaly objevovat první kapely,“ popisuje Eva začátky, které byly spojené s tehdejší nezávislou scénou v Čadci. Nejvýraznější z nich byli právě hc punkoví Superapes. S odchodem na vysokou do Brna kapela zanikla, hudební nadšení ji ale neopouštělo. „Začala jsem se poflakovat v takovém vinyl shopu Maximum Underground a začala si kupovat první desky a vytvářet jakousi sbírku,“ dodává s tím, že následný půlročník odchod do Anglie vyeskaloval její obsesi deskami. „Kamarád věděl o téhle mojí obsesi a pozval mě někam hrát, pouštět z desek, v té době jsem vůbec djovat neuměla,“ uzavírá jak to dopadlo po návratu do Brna.
Nedávno dala dohromady společně s Arashem Ghasemim z experimentálně ambientní dvojice Gnäw, jehož původ také vychází z kytarové scény. Shodli se, že by je bavilo propojit lásku k ambientu s kytarami a vytvořit společný projekt. Postupem času se ke Kailas, jak se kapela jmenuje, přidala i bubenice a na konec léta chystají první živá vystoupení. Ukázku z jejich připravované nahrávky jsme si samozřejmě s náležitým popisem pustili i u nás ve studiu.
Změnilo se něco v politické angažovanosti elektronické scény? Která baskytaristka motivovala Evu ke hře na tento nástroj? Jaká byla scéna v Čadci, kde se dříve pohybovala? A co si z toho odnesla dodnes? Můžeme se těšit na nějaké novinky okolo Superapes? Jak vypadaly její djské začátky a co při nich hrálo největší roli? Jaké další projekty má v rukávu?
Související
-
Moje zima nikdy nekončí. Vzduchem zašvihal živý bič kapely Pakosteň
Řetězy řinčící metal punk na místní nezávislé scéně v posledních letech pěkně prosperuje, důkazem toho je i v Praze usazená kapela Pakosteň.
-
Vlezu do studia a už tam něco bouchá. Hexen a C4AT o jejich tvorbě a organizování plevelu
V impozantním areálu strahovského stadionu nesídlí pouze fotbalisté. Ukrývá mnohé, ateliéry i zkušebny. Jeden z prostorů proměnil předloni pražský producent C4AT ve studio.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka