Nerozbíjet, ale rozvíjet. WW/RLLX představují album Ending spaces
White Wigwam a Rouilleux letos na podzim vydali další společnou nahrávku nesoucí název Ending spaces. Album, které vyšlo pod hlavičkou pražského kolektivu Klang-und-Krach, je plné ambientních ploch a imaginativních zvuků. Pozvali jsme proto Martina s Lubošem, kteří za projektem stojí, do studia, abychom mohli nahlédnout za závěs do jejich tvůrčího procesu a při té příležitosti i zabrousili trochu do historie.
„Projekt vlastně vznikl neplánovaně, na jedné akci Jednoty v Soulkostele, kde jsme hráli oba sólo a Vaška Adama z Letma napadlo, že bysme mohli hrát spolu a obrátilo by se to, že by prim hrál Martin a já bych spíš dělal doprovod s vokálem,“ přiblížil vznik projektu Luboš. Oba dva spolu už hráli v koncertní sestavě kapely Rouilleux. všechno ale údajně začalo skrze sdílenou zkušebnu a sdílenou kapelu. A později i díky aktivitám v rámci labelu Klang-und-Krach.
Při společné tvorbě především na nic nespěchají, hotové věci od Martina nechává Luboš odležet a pomalu se s nimi sžívá, dokud nepřidá vlastní část. „Od začátku je to takhle, u živého hraní se to často zvrtne v takový fluidnější stav,“ dodávají. Jediné úpravy ke kterým často dochází, je zkracování. ‚Zkracovat se musí, aby skladby netrpěly délkou,“ osvětluje Martin.
Na čem se v kapele shodnou? Jakým způsobem v současnosti funguje Klang-und-Krach? Jakého jediného hosta najdeme na Ending spaces? Kde a s kým hrají nejraději? Jak dlouho na nahrávkých pracují? Ve kterých kapelách spolu od konce nultých let spolu objevili? Poslechněte si celý rozhovor s WW/RLLX ze záznamu!
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka