Novinky Radia Wave: 45. týden

6. listopad 2012
Factory Radia Wave

Nová várka čerstvé muziky z toho, co se na hudební scéně urodilo za poslední týden nejzajímavějšího. Přečtěte si více o nasazovaných skladbách v playlistu Radia Wave pro 45. týden.

School Of Seven Bells – Secret Days
Credits: Alejandra Deheza, Benjamin Curtis
Label: Vagrant
Dávno tomu, co se School Of Seven Bells prezentovali jako trojice následující shoegazeové vzory přelomu 80. a 90. let. Alejandra Deheza a Benjamin Curtis dnes z původního skeletu vykuchali téměř veškeré původní komponenty: jediné, co si dvojice ráda ponechala, jsou proplétající se dívčí vícehlasy a jistá melancholie, která byla kapele vlastní už od počátku její kariéry. Nový singl Secret Days z připravovaného EPčka Put Your Sad Down zase posunuje rukopis School Of Seven Bells o něco dál – do elektroničtějších, snad až urban-popových vod.

The Ruby Suns – Kingfisher Call Me
Credits: Ryan McPhun
Label: Sub Pop
Indiepopový projekt The Ruby Suns chystá na konec ledna příštího roku nové, v pořadí už čtvrté studiové album Christopher, na němž se dramaticky odrazí fakt, že se frontman a výhradní autor Ryan McPhun před časem odstěhoval z Nového Zélandu do norské metropole Osla a rozešel se se svou dlouholetou přítelkyní/kolegyní z kapely. Angažmá zkušeného producenta Chrise Coadyho pak éterický zvuk skupiny náležitě nablýskalo a přiblížilo formacím typu Gang Gang Dance, Grizzly Bear nebo Beach House. ouase. House,Jak napovídá delikátní první singl Kingfisher Call Me, materiál na nové desce sice bude inspirován tíživými událostmi, ale rozhodně se nemíní utápět v sebelítosti či rezignaci.

Stubborn Heart – Better Than This
Credits: Luca Santucci, Ben Fitzgerald
Label: One Little Indian
Co se stane, když se potká osmdesátkový synth pop, elektronický pop let devadesátých a dubstep začátku tisíciletí, názorně ukazuje londýnsko-oxfordské duo Stubborn Heart. O jeho eponymní debut, který vychází tento týden, se postarala značka One Little Indian – legendární britský indie label, který od poloviny 80. let zaštiťoval několik slavných jmen (např. A. R. Kane nebo Björk). Mícháním sofistikovaného dubstepu a popu připomínají Stubborn Heart ve skladbě Better Than This tvorbu Jamese Blakea, SBTRKT či rané nahrávky Junior Boys.

02760478.jpeg

BEAK> – Mono
Credits: Geoff Barrow
Label: Invada
Improvizační projekt BEAK, za nímž stojí Geoff Barrow z Portishead, se zvolna proměňuje z nevypočitatelného bočního projektu v seriózní kapelu a navíc opouští někdejší hermetický sound ve prospěch melodické psychedelie. Aktuální krautpopový track Mono pocházející ze stejnojmenného připravovaného sedmipalce je rozhodně tím nejpřístupnějším a také nejsebevědomějším, co jsme od BEAK dosud slyšeli.

02485472.jpeg

Halasan Bazar – Shine Away
Credits: Fredrik Eckhoff
Label: Moon Glyph
Debutová deska kodaňské kapely Halasan Bazar nazvaná How To Ever Be Happy vyšla na kazetě v limitovaném počtu sto padesáti kusů. Sympaticky archaický ovšem není pouze způsob distribuce alba, ale především samotná hudba. Dánská skupina velmi umně kombinuje psychedelický barokní pop a mnohohlasé refrény, které evokují prosluněný konec 60. let. Rozhodně ale není možné skupinu odsoudit z mechanického kopírování dávno slyšené hudby – jejich skladby jsou totiž opatřené tak silnými melodiemi, že je album ve výsledku velmi nadčasové. Půvabnou píseň Shine Away pak můžeme vnímat jako severskou odpověď na tvorbu folkrockových vousáčů Fleet Foxes.

Iggy Azalea – Demons
Credits: Iggy Azalea, Thomas Wesley Pentz, Derek Edward Miller, Alexis Krauss
Label: Grand Hustle Records
Rok 2012 se nejspíš zapíše do historie hip hopu jako výjimečný letopočet pro ženské rapperky: jedním z největších objevů je rozhodně i australská hvězdička Iggy Azalea. Nedávno se upsala značce Grand Hustle Records, jež patří jižanskému rapperovi T.I., a regulérní albový debut The New Classic by měla vydat na začátku příštího roku. Ještě předtím se Azalea připomíná internetovou mixtape Trap Gold, na které se výrazně podílel i producent Diplo – ten si společně se Sleigh Bells střihl podklad k písni Demons.

02760469.jpeg

Flashlights – Scarves
Credits: Flashlights
Label: HUG Records
Synthpopová formace Flashlights z univerzitního města Boulder v Coloradu zažívá poslední dva roky dobré časy: od společných koncertů s indie ikonkami Toro Y Moi, Youth Lagoon nebo Tennis se dostali až k předskakování legendám New Order. Nyní kapela vydává své druhé, tanečněji orientované EP So Close To Midnight, které momentální podzimní klima infikuje nakažlivou letní energií a zrovna tak dobře poslouží coby soundtrack k noční projížďce zešeřelým předměstím.

Mikky Ekko – Pull Me Down
Credits: Mikky Ekko, Michael Volpe
Label: RCA
Clams Casino se za poslední dva roky vyšvihl mezi nejobdivovanější beatmakery současnosti a bylo jen otázkou času, kdy dostane nabídku z velké nahrávací společnosti. Po remixování Florence And The Machine a Lany Del Rey teď přichází jeho první produkce popového singlu: společnost RCA ho spojila s vycházející hvězdou jménem Mikky Ekko z Nashvillu a výsledkem je singl Pull Me Down, který je popově chytlavý a zároveň si zachovává originální atmosféru Clamsových produkcí.

Die Eternias – To The Monkey
Credits: Laura Lapidar, Voodoo Jürgens, Rocko Basserati, Ludwig Van Swingeren
Label: Seayou Rec.
Čtveřice Die Eternias sama sebe označuje jako jednu z posledních rockových kapel ve Vídni a v současné době připravila pro vydavatelství Seayou Records svoji druhou dlouhohrající desku. Na natočení dvanácti skladeb kvartet potřeboval pouhé tři dny – možná i proto, že řadu nástrojů si Die Eternias nahráli v teple domova. Jejich garáží umazaný zvuk je nicméně prostoupen velkou porcí optimismu, což dobře vynikne i v singlu To The Monkey.

02760479.jpeg

Ventolin – Půjdeme ven
Credits: David Doubek
Label: X Production
David Doubek alias DJ Ventolin byl dosud známější jako polovina projektu Kazety, v němž působí od roku 2007 s Johanou Švarcovou. Jeho sólová tvorba, kterou představuje na debutové desce Totem, je však tanečnější a syrovější a odkazuje na zvuky dřevního techna z poloviny 80. let. Jak je zřetelné i ze skladby Půjdeme ven, nahrávka vznikala výhradně na původních sekvencerech, syntezátorech a samplerech, přičemž Ventolin se záměrně vyhýbal počítačům. Totem kromě kompaktu, digitálního downladu a vinylu vychází stylově také na MC kazetě (v limitované edici 33 kusů). Ventolin svůj debut aktuálně propaguje na turné, které vyvrcholí na začátku prosince v MeetFactory, kde se představí coby předskokan DJského setu Jamese Murphyho z LCD Soundsystem.

Spustit audio