Šílení králíci už nejsou trapní. Společně s Mariem ukuchtili další pecku pro Nintendo Switch

16. září 2017
Mario + Rabbids: Kingdom Battle

Uřvaní králíci uprchli z Raymanova univerza rovnou do Mariova houbičkového království. Předem odsouzená tahová strategie mohla jen překvapit, a nakonec je z ní jedna z nejlepších přenosných her roku.

Mario toho už má za sebou opravdu hodně. Pravidelně skáče po želvách, sem tam si vyrazí na olympiádu, libuje si v motokárách a umí se ohánět i pěstmi. Tahová strategie je však i pro něj zcela nová zkušenost. Nintendo svého maskota svěřilo do rukou Ubisoftu, což leckterého zarytého příznivce japonské firmy mohlo těžce rozhodit. Naštěstí i v Ubisoftu pracují hardcore fandové Nintenda a právě taková parta dostala Mario + Rabbids: Kingdom Battle na starost.

Jen díky tomu novinka vypadá a v mnoha ohledech působí jako hra, kterou si Nintendo vyrobilo samo pro sebe. Má vymazlenou barevnou grafiku, milou hudbu, nebere se příliš vážně a umí udělat skvělý první dojem. Ubisoft do mixu přidal zdravé množství drzosti a poťouchlosti, díky čemu se u Mario + Rabbids občas i zasmějete. Ale skutečně jen občas – jednoduchý králičí humor se docela rychle vyčerpá, a když si chlupatá variace na princeznu Peach udělá padesáté selfíčko, začnou se vám vyzubené obličeje a králičí skřehot zajídat.

Ze všech současných her se Mario + Rabbids dá přirovnat snad jen k sérii X-COM. Jde o tahovou strategii, která stojí především na taktických soubojích. Plánování je klíčové a bez dobře promyšleného postupu si na vás králičí protivníci smlsnou. Žádné globální nastavení obtížnosti tu neexistuje, jediný způsob, jak si hru můžete usnadnit, je aktivace tzv. Easy Mode před začátkem každého souboje. Nic jiného než doplnění a 50% navýšení zdraví ovšem nečekejte.

Je třeba říct, že samotné souboje baví. Vyžadují přiměřenou porci snažení, skvěle se na ně kouká a jsou dostatečně odměňující. Postavy, které v soubojích využíváte, by sice snesly víc variability – jejich schopnosti se vzájemně moc neliší a i funkce jednotlivých zbraní jsou si dost podobné –, ale je třeba brát v potaz, že na rozdíl od zmiňovaného X-COMu míří Mario + Rabbids i na mladší publikum, a proto by přílišná složitost byla problematická. Ve hrách s Mariem si zkrátka chcete užít pohodu, ne se u každé bitky přetrhnout.

Quest: Radost versus frustrace v Mario Kart 8 Deluxe

Ze hry Mario Kart 8 Deluxe

Nintendo nemá na poli motokárového závodění žádnou relevantní konkurenci. Ani Sonic, ani Crash Bandicoot mu v očích hráčů po celém světě nesahají ani po pedály, a tak si s námi Mario na kolečkách může dělat, co chce.

Na jedinou zásadní slabinu Mario + Rabbids: Kingdom Battle narazíte mimo souboje. Čas mezi nimi je vyplněn putováním po světě, který se na první pohled může zdát otevřený, ale ve skutečnosti jde jen o velmi sevřenou interaktivní mapu. Mimo hlavní cestu vykročíte jen zřídka a všechny překážky, ať už jde o drobné logické hádanky, nebo jen hledání skrytých předmětů, překonáte až neuspokojivě snadno. Nelze se ubránit dojmu, že je tahle část hry zbytečná a spíš zdržuje od té kvalitnější náplně. Na druhou stranu máte možnost si pořádně prohlédnout Mariův svět a blíže se seznámit s králíky a jejich vylomeninami. Přesto je Mario + Rabbids: Kingdom Battle po Zeldě a Splatoonu další must-have hitovkou pro Nintendo Switch, která si od Questu vysloužila 6 bodů ze 7.

Ve zbývající stopáži nového Questu jsme vyzpovídali editora Hospodářských novin Otakara Schöna ohledně technologických a dalších trendů v herním průmyslu a shrnuli, co nás čeká v následujících, pro hráče velmi nabitých týdnech. Poslouchejte a podcastujte pořad Quest!

Další články autora