Tomáš Škrdlant - Nevítaní
Režisér Tomáš Škrdlant, jehož časosběrný dokument Nevítaní o tělesně postižených lidech získal v silné konkurenci Cenu Pavla Kouteckého, byl hostem Odpolední session. POSLECHNĚTE SI: Záznam rozhovoru s Tomášem Škrdlantem.
Tomáš Škrdlant odpovídal na otázky Pavla Sladkého, jak dokumentární film "filtruje skutečnost", jak se natáčelo s jednotlivými respondenty, kteří se protloukají svými často neobvyklými osudy, jak vznikla celková mozaika filmu, jak vzpomíná na Originální Videojournal po revoluci a zda by se Tomáši Škrdlantovi např. líbilo natočit i časosběrný dokument o místě?
O režisérovi:
Tomáš Škrdlant se narodil r. 1943, vystudoval filmovou režii na FAMU 1962-66, v roce 1968 natočil ve Studiu Armádního Filmu (ČAF) tři dokumentární filmy, za normalizace se věnoval převážně dokumentární televizní tvorbě z oblasti sportu a motorismu, od roku 1990 natočil přes 60 autorských dokumentů, převážně s ekologickou, psychologickou a sociologickou tematikou. V roce 1996 vydal knížku Demokracie přírody a je spoluautorem knihy Skrytá pravda země.
Stránky režiséra najdete ZDE.
O ceně:
Pětičlenná porota Ceny Pavla Kouteckého, ve které zasedli například ředitel Archy Ondřej Hrab, Michaela Klečková z festivalu Jeden svět nebo režisér a scenárista Petr Zelenka, nominovala kromě Nevítaných na Cenu Pavla Kouteckého také dokumentární filmy tří režisérek a čtyř jejich mužských protějšků: Česká RAPublika Pavla Abraháma, František Kupka - symfonik barev a malíř kosmu Daniely Gébové, Gyumri Jany Ševčíkové, Nevítaní Tomáše Škrdlanta, René Heleny Třeštíkové, Sedm světel Olgy Sommerové a Zapomenuté transporty do Polska Lukáše Přibyla.
Nejposlouchanější
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.