Universum tak trochu poKecalo

22. duben 2011

Tématem studentského okénka Radia Wave byl projekt Kecejme do toho – Strukturovaný dialog mládeže. Iniciativa se dostala po více než půlročním působení do své závěrečné fáze, a tak Pavel Cyprich zjišťoval průběh i budoucnost projektu. Hosty byli Jana Votavová a Jirka Let. Na závěr pořadu padla také zmínka o vzdělávacím systému Nizozemského království.

Státní maturity, školné na vysokých školách nebo legalizace marihuany či mladé manželství. Témata vám blízká? Věci, které se vás bezprostředně týkají, ale o jejichž podobě či znění případného zákona se s vámi nikdo nebavil? Běžná praxe. Ne však pro partu lidí z České rady dětí a mládeže, která se rozhodla tenhle zatuchlý systém alespoň trochu reformovat. Projekt Kecejme do toho - Strukturovaný dialog mládeže si vzal za cíl nechat promlouvat mladé lidi a shrnutí jejich názorů a nápadů předkládat příslušným orgánům.
Kecejme do toho zahájilo svoji činnost už více než před půl rokem a dnes se projekt dostal do své závěrečné fáze. Pavel Cyprich proto samozřejmě zjišťoval, jak úspěšní Jana Votavová, Jirka Let i jejich další kolegové byli a co se bude s iniciativou dít dál.

Přijde vám, že západní Evropa je vzdělanostně o mnoho dále? Že třeba v malinkém Nizozemsku s vámi plynnou angličtinou, s přízvukem lepším, než má 80% občanů naší republiky, mluví suverénně řidič autobusu nebo prodavač zmrzliny? Máte pravdu. Pavel Cyprich se ptal studentky Evy Němcové proč tomu tak je a jaký je vzdělávací systém Nizozemského království. Mají třeba školné na VŠ? Poslechněte si sami.

autor: Pavel Cyprich
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.

Václav Žmolík, moderátor

tajuplny_ostrov.jpg

Tajuplný ostrov

Koupit

Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.