Jediné řešení bylo se zabít. Chtěla jsem dceři dopřát lepší matku, říká žena s poporodní depresí

26. listopad 2020

Caroline Ewing-Haupt zažila traumatický porod, kdy ji lékaři donutili navzdory jejímu přání a diagnóze porodit jinak, než očekávala. „Když ze mě dceru konečně vyrvali, vznikla mezi námi zeď. Už osmnáct měsíců se s tím vším nedokážu vyrovnat. Že dceru miluju, nedokážu říct dodnes,“ říká Caroline, která se propadla do hlubokých poporodních depresí. O nich teď mluví proto, aby ženy, které se jimi trápí, vyhledaly včas odbornou pomoc.

Caroline byla podle svých slov neustále konfrontovaná s názorem, že když se stala matkou, musí se cítit skvěle, být šťastná a k dítěti cítit nekonečnou lásku. „Nic z toho se ale nestalo a já se strašně trápila otázkami, co je se mnou špatně. Dcera mě po porodu vůbec nezajímala. Ležela v inkubátoru a já za ní nechodila, neptala jsem se na ni, neměla jsem potřebu na ni sahat,“ vypráví žena, která dodnes bojuje s poporodními depresemi.

„Myslím, že personál měl vidět, že je se mnou něco špatně. Já sama jsem to nebyla schopná posoudit,“ dodává.

Boj s poporodní depresí popisuje na svém Facebooku.

Po návratu z porodnice se deprese a nespavost prohlubovaly. „K dceři jsem dál vůbec nic necítila. Došla jsem k závěru, že mě z fyzických i psychických muk vysvobodí sebevražda. Rozhodla jsem se, že se zabiju. Plánovala jsem, jak to udělám, a bála jsem se, že mi to někdo zkazí,“ říká Caroline. „Od okolí jsem věděla, že jsem zrůda, a chtěla jsem holčičce dopřát novou maminku, lepší, než jsem já,“ popisuje.

Kdo podal mladé matce pomocnou ruku? A jaký vztah má teď s osmnáctiměsíční dcerou? Poslechněte si Houpačky o poporodních depresích.

Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.