Quest: Kam směřuje budoucnost her?

25. leden 2019

V dnešním díle Questu přivítáme ve studiu zajímavého hosta. Otakar Schön přes 20 let píše o technologiích v nejrůznějších periodicích a rozebereme s ním, jaké technologické novinky přinesl letošní veletrh CES v Las Vegas a jak by se moderní výstřelky mohly projevit ve hrách přístupných masovému publiku. V druhé polovině pořadu pak probereme fenomén interaktivních filmů, momentálně znovu aktuální díky Black Mirror: Bandersnatch z produkce Netflixu.

Otakar Schön momentálně působí především v Hospodářských novinách a v minulých dnech navštívil největší veletrh technologií a inovací CES 2019 v Las Vegas. „Jde o přehlídku technologií, které jsou pro běžné použití velmi daleko, spíš se předvádí, jak pěkně se budeme mít, až je budeme využívat,“ glosuje Schön nabídku vystavovatelů, ať už jde o mobilní 5G síť, chytré domácnosti, nebo umělou inteligenci. „Letos se hodně věštilo, reálných novinek, které půjdou hned koupit, bylo méně.“

Videohry jsou dynamicky se rozvíjejícím odvětvím a navíc v dnešní době produkují víc peněz než trh s hudbou a filmy dohromady, i proto měly na CES bohaté zastoupení. Výrobce procesorů, grafických karet, ale také zástupci z řad esportovců. Nejdůležitější hráčskou zprávou tak bylo představení nových grafických karet firmy Nvidia a AMD, které také přislíbily v brzké době představit další generaci počítačových čipů, tedy nejen toho, co počítače pohání, ale tvoří herní zážitek. Novinky v oblasti zobrazovacích technologií na monitorech a televizích nebo realistický zvuk ve vašem obýváku jsou přitom hudbou méně vzdálené budoucnosti.

Bird Box a Bandersnatch: Netflix míchá své hity z tuctů žánrovek a chytrých strategických rozhodnutí

Sandra Bullock v seriálu Bird Box

Koncem roku vypustil Netflix dva diskutované projekty. Postapokalyptický horor Bird Box a interaktivní epizodu futuristického seriálu Black Mirror: Bandersnatch. Představují různé polohy oblíbené i zatracované streamovací platformy. Bird Box je spotřební konzum a dokonalý projekt na klíč, Bandersnatch zase celkem chytrá zábava, která si drží DNA Černého zrcadla jakožto antiuživatelského seriálu.

Interaktivní film Black Mirror: Bandersnatch sice nepřichází s ničím revolučním, rozhodně ale tento pro mnoho diváků mrtvý žánr zvládl prostřednictvím streamovací platformy Netflix přivést zpátky k životu. Vypráví příběh herního vývojáře, což je pro nás jeden z důvodů, proč si o něm v Questu povídáme. Probereme si ale i filmové adventury od nedávno zkrachovalého studia Telltale Games nebo experimentální projekt vývojáře a filmaře v jednom Sama Barlowa Her Story a jeho připravované pokračování Telling Lies. 

Dočkáme se brzy toho, že si budeme povídat s vlastní ledničkou? Jak velký výstavní prostor si pro sebe hry na CES vlastně zabírají? Jsou Jarda se Šárkou dlouholetými fanoušky interaktivních filmů? Poslechněte si nejnovější Quest a dozvíte se víc!

Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...

Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka

hurvinek.jpg

3 x Hurvínkovy příhody

Koupit

„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka