Recenze píšu jen v případě, že mě něco opravdu hodně naštve, říká Petr Šmelhaus z organizace dTest
Od letošního ledna došlo k důležitým změnám v oblasti ochrany spotřebitele. Týkají se především akčních slev a falešných recenzí. Co přesně se mění? To probrali Iva Hadj Moussa a Richard Vrdlovec ve Finančáku s Petrem Šmelhausem, vedoucím právního oddělení organizace dTest.
Velká část změn se týká způsobu, jakým jsou recenze od spotřebitelů získávány. Od 6. ledna by měly mít online obchody na webu uvedenu informaci, zda-li obchod recenze ověřuje a jak, anebo zda-li recenze neověřuje vůbec. „Obě dvě cesty jsou možné. Předpokládáme ale, že obchody, které deklarují ověřené recenze, budou pro zákazníky důvěryhodnější,“ myslí si odborník.
Čtěte také
Šmelhaus představuje hlavní změny, které letos přinesl zákon na ochranu spotřebitele, a mluví také o tom, proč je tato ochrana tak zásadní. „Stojíme na straně spotřebitele, protože je ve slabší pozici. Někteří z nás si nejsou dobře vědomí svých práv, nevyznají se v nich. Vedle toho zároveň říkáme, že nám jde vždy o dobré vztahy mezi podnikatelem a zákazníkem. Protože když se k sobě budu chovat férově jako zákazník, můžu spíše očekávat i férovou reakci od obchodníka.“
Od moderátorů Finančáku zazněla i otázka, jaké jsou podmínky vrácení zboží: Je nutné nechat například na oblečení visačku? Je nezbytné vracet zboží v původním obalu? A proč je dobré se v kamenném obchodě na podmínky vrácení či výměny zboží zeptat dopředu?
Píše Petr Šmelhaus recenze? A už se organizaci dTest někdo snažil ovlivnit? Dozvíte se v novém Finančáku!