V Americe je možné všechno. Film Hillbilly Elegy hodil vidle do soudnosti a počítá s Oscary

27. listopad 2020

Boží ruka vykonávající nekonečný intenzivní management populace ukázala v uplynulém týdnu na Diega Maradonu a diskvalifikovala jej z pozemského života. Věděli jste, že jeho pohřeb bude režírovat Paolo Sorrentino? A že vedle obrovského talentu měl tento slavný fotbalista i něco opravdu malého? Tak teď už to díky Čelistem a jejich důvěryhodným zdrojům víte. A jediné, co vám ještě chybí, je přehled nejčerstvějších filmových novinek.

Seriál Koruna o britské královské rodině postoupil do čtvrté série, která vykresluje spory královny Alžběty s Margaret Thatcherovou nebo veselku prince Charlese a Diany. Stačí to ovšem na dobrou podívanou? „Seriál si drží vynikající standard. Je to precizní mix známých událostí a zároveň fikce, kdy sledujeme dění na pozadí. Netvrdí, že zobrazované je vždycky pravda, ale jde každopádně o dost věrohodnou interpretaci,“ shrnuje Šárka.

„Čtvrtá sezona Koruny je opět fenomenální ve vytváření obrazu monarchie, která je vtahující, zároveň trošku odpudivá, ale nechybí ani kousek pohádky. Trvale pak pokulhává ve vykreslování marných lásky snah, kde občas přechází do klasickýho mejdla,“ říká Vítek, kterého v celé sérii nejvíc překvapila Gillian Anderson a její schopnost zachovat postavě Margaret Thatcherové důstojnost, ale zároveň do ní vnést sex-appeal a jistou zrůdnost. O poznání hůře pak podle něj dopadla princezna Diana v hovězím podání Emmy Corrin. „Já musím říct, že mi připomínala Blaženu ze Slunce, seno,“ uzavírá troškou domácí reminiscence.

Do pohádkového příběhu, který ovšem na rozdíl od Koruny smrdí šmírou, nemá daleko ani drama Hillbilly Elegy (jehož český překlad Americká elegie zkrátka nemá takový šmrnc). „Ústřel. Ron Howard vzal úspěšnou biografickou knížku J. D. Vance – absolventa Yalu s těžkým dětstvím prožitým v Kentucky s drogově závislou matkou a tvrdou babičkou milující Terminátora, který se coby dospělý na přelomu své kariéry vrací domů. Rodinný portrét i výkřik naděje, že v Americe je možné všechno. I z burana se může stát uznávaný právník, i vidláci mají svou důstojnost a hrdost,“ nastiňuje netflixovskou novinku Vítek.

„Poslední Howardův slušnej film byli Rivalové a mezi spoustou hovadin vyniká i Duel Frost/Nixon, kde dosáhl režijního mistrovství. Úsporně natočený, fantastický vedení herců, skvěle napsaný a nastřihaný… A tyhle věci ve snímku Americká elegie chybí – je tam špatně všechno od začátku do konce. I přesto je k němu možný mít určitý vidlácký pochopení,“ podotýká Aleš.

„Já tomu filmu neodpustím nic,“ zakončuje nekompromisně Šárka, kterou gejzír oscarových ambic prýštící z něčeho tak nepovedeného pěkně podráždil.

Odvezl si princ Harry do Ameriky alespoň jedny tátovy boty? Jsou lepší bojovou jednotkou kamikaze delfíni nebo zaasfaltované kočky? Jaká je smrtnost na členství v kapele Omega? Která ohavnost Čelisti odpuzuje na brazilském dragu? S kým se Šárka Gmiterková chystá zpytlikovat? A co ví o pytlikování Gwyneth Paltrow? Kolik aut olízal Vítek cestou do Rozhlasu? Na jaké burgery by si Tonda počkal před vinořskou Normou klidně i půl dne? Jak velkého Mimoně si nechá Aleš vytetovat? A zůstane jen u jednoho? Pusťte si Čelisti, nebo půjdete do pekla – a rovnou za Satanem!

autoři: Aleš Stuchlý , Vít Schmarc , Antonín Tesař , Šárka Gmiterková , Tereza Kunderová
Spustit audio