Zákazníci Bati obují design z UMPRUMky: studentské návrhy v zátěžovém testu sériové výroby

Design Adama Kosta pro Baťu který vyhrál v kategorii pánská bota
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Design Adama Kosta pro Baťu který vyhrál v kategorii pánská bota

Studentský design se dočkal sériové výroby. Ve vybraných obchodech Baťa od tohoto víkendu potkáte dva modely od studentů Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze. Dámskou botu s magnetickými ozdobami od Lindy Zabilkové a sportovně-elegantní pánskou od Adama Kosta. Co si studenti UMPRUM ze spolupráce s velkou nadnárodní značkou odnáší?

Soutěž vznikla na základě dlouhodobé spolupráce Bati s UMPRUM. Tentokrát se studentské návrhy bot skutečně ucházely o realizaci v sériové výrobě. Dva vítězné modely v nákladu kolem stovky párů jsou aktuálně v prodeji v Česku a plánuje se i jejich cesta na zahraniční trhy. Ve hře je Chile, Peru, Singapur, Thajsko a Indie.

Z ankety, kterou na Baťa Fashion Weekendu v La Fabrice natáčela Jana Patočková, je jasné, že cenné zkušenosti si ze spolupráce neodnesli jen vítězové: „Vycházeli jsme z projektu Personal Coat, ve kterém jsme v minulém semestru navrhovali kabát pro konkrétní osobnost. Pro ni jsme vymýšleli i tuto botu. Byli jsme limitovaní materiálem a podešvemi, což byla výzva, člověk nemohl dělat jen nějaké své kreace. Zásadní byla i nositelnost,“ popisuje Michaela Čapková, která se pro svůj model bot inspirovala fenoménem ponožek v sandálech.

„Ty boty musely skvěle fungovat, což přináší řadu technických úskalí. To pro mě byla novinka a byla to skvělá zkušenost. Moje bota je inspirovaná viktoriánským obdobím, parafrázuje subtilní kotníkovou botu do podoby relevantní pro současnost,“ vysvětluje Barbora Procházková.

Více si poslechněte v reportáži, ve které vedle finalistů soutěže uslyšíte i zástupce značky Baťa, Františka Bělíčka a Ondřeje Cedidla. Dozvíte se, na jaké trhy a na jaké zákazníky dnes značka cílí, kde sídlí její designérské oddělení a jaké vlastnosti má Anděla, modelová zákaznice, na kterou je ušitá aktuální marketingová a komunikační kampaň Bati.

V souvislosti s probíhajícím týdnem módní revoluce rozhodně není od věci připomenout, jak je na tom s podmínkami ve výrobě právě značka Baťa, která se aktuálně v českých médiích prezentuje s fotografiemi z lokální továrny v Němčí a spolupracuje s mladými českými designéry. Její jméno totiž figuruje v čerstvé zprávě kampaně Obuj se do toho, která upozorňuje, že v některých východoevropských továrnách pracují dělníci za horších podmínek než v často kritizované Asii. Více se dozvíte tady.

Playlist:

Freud – Faux Pas
Quay Dash – Decline Him
Ase Manual – 50,000 Just To Book Me, HABIBIBOI Remix
Bad Bunny – Soy Peor, OCTUBRXLIBRV EDIT
Ida Dillan – Dm Me
Chelsea Wolfe – After The Fall
DJ Heroin – Orchid Mist
Kufura – Slice
Born in Flamez – 50 Down
Barla x Harpey x Slann – Watch