Emma. má křeč. Kontrolovaná zábava bez vtipu, která by potřebovala proplesknout

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Ze snímku Emma.

„Dával dobře až do svejch nejstarších důchodcovskejch let,“ vyseknul Vítek poklonu francouzskému herci Michelu Piccolimu, jenž se nedávno odebral na věčnost. Ivana sice netuší, o koho jde, ale přesto citlivě shrnuje, že v 94 letech a se 170 filmy na kontě si zajisté užil svoje. Chlapce její přítomnost ve studiu těší, protože mají o koho típat filmově kritické cigárko vytříbeného humoru, které po karanténním odloučení doutná tak mohutně jako pracovní tempo Stevena Soderbergha.

Další osobností, která rozhodně nezahálí, je Michelle Obama. Ta po sepsání knihy vyprodukovala i biják Becoming, v němž sebe samotnou v jednom kuse poplácává po zádech. „Je to takovej post-kocovinovej lék pro všechny, kteří se probudili v trumpovský Americe a nemůžou se s tím doteďka sžít a potřebujou dávku naděje. Sošný pohlazení pro lidi, kteří se cítí odstrkovaní. Kvalitní PR Michelle Obamový, která podle mě možná zanedlouho oznámí kandidaturu na post, který zastával její manžel,“ přibližuje snímek Vítek a navrch přihazuje svou konspirační teorii.

Pokud však čekáte i nahlédnutí do soukromí bývalé první dámy, nechte si zajít chuť – masku jen tak neodhodí. Žádné doznání o válení na sedačce u sledování dragu po vzoru Ivanky opravdu nepřijde, ač by to filmu bezesporu prospělo.

Tři svižníky ve studiu tentokrát suverénně nejvíce rozdráždil pitvořivý snímek Emma. režisérky Autumn de Wilde, jehož scénář musela podle Aleše autorka Eleanor Catton napsat nohou. „Vzala archaickej jazyk a snažila se povýšit to do svěžího, moderního adaptování klasiky Jane Austenový, ale ono to zůstalo spíš v rovině toho archaismu než svěží moderny,“ přibližuje jeden z kamenů úrazu filmu Vítek.

„Co blbne, ta holka?“ diví se Aleš. „Klopotně vyprávěný, chybí tomu totálně emoce. Celkově zoufale placatý, že Ivanko?“ přehazuje ještě horký brambor na svou kolegyni. „Trapný to je. Trapný,“ přisazuje si Ivana s pocitem zadostiučinění, protože tentokrát ví, o čem je řeč. „Takový školní divadelní představení, kdy paní učitelka říká: víc, víc, když děláš ten vtip, tak musíš ještě přitlačit!“ vylovila z propadliště dějin vzpomínky na raná léta. A ve stejných hlubinách zapomnění skončí i Emma s tečkou na konci. Zcela právem.

Co do Bludných kruhů české filmové kritiky tentokrát vnesl Tomáš Stejskal? Kde by chtěl být Vítek Schmarc prezidentem? V jaké novince nalezl Aleš Stuchlý vnitřní jímavost a co ho dojímalo, když mu bylo dvanáct? Snáší Ivanka Veselková šikanu lépe než Michelle Obama? A o čem je vlastně film Dylda? Dozvíte se v Čelistech!