Kvér: Kulturistika vs. křehké pohlaví

20. duben 2013

V dnešním Kvéru odbočíme od „běžných“ téměř výhradně queer témat a zaměříme se na (ne)tradiční vnímání těla. Kulturistika bývá většinou automaticky spojována s muži. Troufáme si tvrdit, že většina z nich ale nemůže konkurovat Monice Šlosrové, pro kterou je kulturistika zábavou, životním stylem i oblastí, v níž se cítí dobře.

Moniku jsme zastihli v čase přípravy na mistrovství Evropy. Na této soutěži se v minulosti už několikrát umístila v první desítce. Co Moniku vedlo k tomu začít se sportovní disciplínou, která zpravidla nebývá spojována s křehkým pohlavím? Jak vnímá svoje tělo a jak na Moniku reaguje okolí? Nejen to se dozvíte v rozhovoru.

V závěru Kvéru vám přinášíme útržek z rozhovoru s jedním z hostů letošního Mezinárodního festivalu populárně-vědeckých filmů Academia Film Olomouc, odkud Radio Wave 18. dubna vysílalo. Americký aktivista a akademik Will Roscoe je od 70. let minulého století součástí mnoha hnutí za práva sexuálních menšin ve Spojených státech a spolupracoval i s jednou z klíčových osobností amerických politických dějin – Harveym Milkem. V rozhovoru Will Roscoe mimo jiné objasnil význam termínů třetí pohlaví, berdaš nebo lidé dvou duší.

Zprávám už několik týdnů jednoznačně vládnou změny legislativy ve prospěch stejnopohlavních manželství. Nová zákonná opatření byla aktuálně přijata na Novém Zélandě, v Uruguayi a doporučení týkající se „modernizace“ práva dostal také irský parlament. Ve prospěch pozměnění zdejší legislativy vystupuje také irský ministr spravedlnosti, což je na tradičně spíše konzervativní zemi příjemná zpráva.

autoři: Josef Rabara , Bára Šichanová
Spustit audio

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.