Nejočekávanější hra roku Cyberpunk 2077 trhá rekordy, ale pro hráče je i obřím zklamáním

18. prosinec 2020
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Ze hry Cyberpunk 2077

Pro polské studio CD Projekt RED je čerstvě vydaný Cyberpunk 2077 velmi hořkosladkým úspěchem. Po rekordních předobjednávkách s 8 miliony kusů zažilo kvůli rozporuplnému přijetí obří propad na burze a poté i skandál se stažením digitální verze pro PlayStation 4. Za místy skřípající okrasnou schránkou se ale aspoň podle moderátorů Questu schovává poctivé kyberpunkové RPG, které by si měl zahrát každý – až bude opravené.

Fanoušci technologických dystopií si na Cyberpunk 2077 museli od oznámení počkat dlouhých 8 let, během kterých si CD Projekt stihl vybudovat světové renomé zejména třetím dílem Zaklínače. Pověst a čekání v hráčích samozřejmě vyvolaly obrovská očekávání, a kdo vyhlížel kyberpunkového nástupce série Grand Theft Auto, musí být zákonitě zklamaný. Spíš než sandboxu a městské akci se totiž Cyberpunk 2077 podobá svému žánrovému příbuznému v podobě Deus Ex. V otevřeném městě totiž kromě plnění hlavní příběhové linie a spousty vedlejších odboček vlastně není moc co dělat – ale je samozřejmě otázka, proč se hráči od téhle náplně chtějí tolik vzdalovat.

Jardu, Šárku i Lukáše totiž neony prozářené Night City naprosto pohltilo a přes všechno jeho pozlátko si ani nevzpomněli na to, že ve městě nejde hrát futuristický golf anebo mimo úkoly jen tak popíjet v barech. Místo toho se oddávají příběhu, který je příjemným mixem kyberpunkových klišé a naplňuje žánrovou podstatu nejen vizuálně, ale i myšlenkami. Svět ovládají obří korporace a nepřiměřeně zasahují do lidských životů, ale dojde i na otázky podstaty lidství a etiku tělesných modifikací. Jak do téhle směsice patří internetový miláček a herec Keanu Reeves? Dozvíte se v audioverzi Questu.

Proč je Cyberpunk 2077 pro CD Projekt RED úspěch a proč průšvih? Poslechněte si punkový díl Questu o všem, co je kyber.

Spustit audio