Quest: O Soulcalibur VI a Destiny 2 s Jirkou Škrampalem + dojmy z Red Dead Redemption 2
Pozvání do studia dnes přijal Jirka Škrampal, redaktor televizního pořadu Re-Play, kterého jsme zpovídali ze zážitků při hraní rozšíření Destiny 2: Forsaken a bojovky Soulcalibur VI. Většinu hráčské obce ovšem aktuálně zaměstnává Red Dead Redemption 2, z něhož před plnohodnotnou recenzí přinášíme alespoň předběžné, více či méně nadšené dojmy.
Základní Destiny 2 vyšlo sice už před rokem, letos v září tuhle sci-fi multiplayerovou střílečku ovšem zásadně rozšířil dodatek Forsaken. Samotná hra a první dvě menší rozšíření se u hráčů nesetkaly s velkým úspěchem, a studiu Bungie dokonce hrozil krach. Forsaken nicméně podle Jirky dokáže přilákat část hráčského publika zpět a jeho kvalita se pozitivně odráží i na prodejnosti. Změnil se hlavně systém progrese, která je teď pomalejší a dávkuje smysluplný obsah postupně. Přibyla i nová lokace s příběhovou kampaní. Pro Šárku je Destiny 2 hrou, která vyžaduje stálou partu kamarádů, s nimiž se hraní musí věnovat, podle Jirky tomu tak už není: „Forsaken hraju sám, respektive s náhodnými lidmi, a nestává se mi, že by mi to kazili, na druhou stranu poznám, že je s nimi něco špatně, když skončím první.“ Je to pro něj zároveň jeden z důvodů, proč Destiny 2 zapínat častěji.
Soulcalibur VI je naproti kooperativnímu Destiny 2 čistě kompetitivní záležitostí. Od klasických bojovek, jako jsou série Tekken nebo Mortal Kombat, se liší tím, že jednotliví hrdinové disponují zbraněmi, ne jen holýma rukama. Pro Jardu jsou zbraně důvod, proč Soulcalibur nehrát: „Můj protivník většinou dělá něco, co já neumím, boj beze zbraně mi připadá intuitivnější.“ Paradoxně si ale Soulcalibur VI zakládá na jednoduchosti a přístupnosti a zároveň je výborně vybalancovaný. Jirka ovšem kritizuje singleplayerovou kampaň, kde se hráč více věnuje četbě nepříliš kvalitních textů na úkor samotného hraní. Multiplayer zase trpí kvůli nestabilním serverům s vysokou latencí a dlouhými čekacími dobami, když ale online režim funguje, hraje se Soulcalibur VI velmi dobře.
Pokračování westernového dobrodružství Red Dead Redemption 2 vyvolalo v herním světě menší pozdvižení a pro mnohé hráče jde o nejočekávanější hru za posledních deset let. Tuto skupinu u nás reprezentuje Jarda: „Těšil jsem se tolik, až jsem ze začátku byl trochu zklamaný. Grafika je hezká, ale ne tak hezká, hratelnost je dobrá, ale ne tak dobrá, hra je to super, ale ne tak super, jak jsem doufal těch deset let.“ Šárka je k westernu rezervovanější, a přestože si hraní zatím užívá, má k němu určité výhrady. Pro Jirku je motivací si Red Dead Redemption 2 koupit už to, jak výborně vypadá vizuálně. Celkově jde o simulátor kovbojského života se vším všudy, ať už jde o pistolnické duely, vylupování bank, lasování banditů, nebo nekonečné vyjížďky na koni. Plnohodnotné recenzi se budeme věnovat v dalším díle Questu, naše první dojmy si ovšem můžete poslechnout už nyní.
Kolik stojí Destiny 2 se všemi rozšířeními a vyplatí se v poměru cena/zábava? Co v Soulcalibur VI dělá Geralt ze Zaklínače? Přiměje vás Red Dead Redemption 2 zvolnit uspěchané tempo dneška? Poslouchejte nejnovější Quest a všechno se dozvíte.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.