Praxe dělá nejvíc. Jak vypadá studium budoucího učitele?
Jak vypadá studium budoucího učitele dějepisu? „Měli jsme celkem dost praxe,“ říká Martin Zdráhal, který studuje na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně a vede úspěšný instagramový profil, kde sdílí historické zajímavosti.
„Studujete dva obory, a ještě k tomu máte takzvaný pedagogicko-psychologický základ, ze kterého pak děláte i státnice,“ říká o studiu na MUNI, kde si k dějepisu vybral jako druhý obor učitelství angličtiny.
„K tomu máme spousty praxí, povinných cizích jazyků, tělocvik a ty dějiny jsou jen jedna malá část toho, co vás čeká,“ přibližuje. V rámci studia si vyzkoušel třeba i archeologický výjezd.
Na Instagram Martin přidává zajímavosti i z období moderních dějin, na které se ve výuce ne vždy dostane. „Pozoruju změnu u generace nových učitelů,“ podotýká a jako příklad z praxe, jak hodiny oživit, zmiňuje badatelskou výuku.
„Do výuky jsem zapojil třeba i kvíz přes instastories,“ říká Martin, který stojí za účtem Budoucí učitel dějepisu. „Překvapivě to nadchlo i starší učitele,“ dodává.
Co je to badatelská výuka? Pusťte si nový díl Studovny s Budoucím učitelem dějepisu.
Související
-
Najít práci v oboru je těžké. Musíte být aktivní už na škole, radí Kunsthistoričky
„Současné umění a aktuální výstavy nejsou úplně šťastně komunikované pro laického diváka,” říkají Kunsthistoričky o tom, proč se rozhodly přibližovat umění skrze podcast.
-
Spojil influencery a odborníky a jeho videa sleduje 400 tisíc lidí. Sváťa Barek učí o AI jinak
Jak může vypadat vzdělávání o umělé inteligenci? Interaktivní online kurz #GeneraceAI kombinuje video a hry a učitelé ho můžou také zapojit přímo do výuky.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka