Co se ve škole neučí? Strategie Last Train Home vypráví polozapomenutou kapitolu českých dějin
Jarda se vydal na strastiplnou cestu po Transsibiřské magistrále. V Last Train Home se snaží čím dál zuboženější skupinu československých legionářů dovést a dovézt zpátky domů. Jak tahle mrazivá expedice může dopadnout? Asi tak, že se nakonec s Šárkou rozhodnou zahřát v pekelných ohních třicátého výročí legendárního Dooma.
Last Train Home je prvotinou brněnského studia Ashborne Games, jejíž autory Quest vyzpovídal už před několika měsíci. Na konci listopadu ale jejich taktická realtimová strategie zvládla úspěšně vyjet ze stanice a poskytnout hráčům a hráčkám mírně romantizovanou verzi příběhu, který se doopravdy stal. Českoslovenští legionáři v Rusku skutečně po první světové válce putovali po železnici do přístavního Vladivostoku, hra nicméně nenásleduje osudy konkrétních historických osobností, ale fiktivní jednotku složenou z vojáků inspirovaných reálnými předobrazy.
Jarda si interaktivní dramatizaci českých dějin – snad jen s výtkami k režii českého dabingu a přílišné přímočarosti počátečních misí – nadmíru pochvaluje. Takticky-strategická část v jednotlivých misí je podle něj dobře vyvážená s vyprávěním příběhu i se správou samotného vlaku a tenčících se zásob, kterých na více než 9000kilometrové cestě není nikdy dost.
A protože by se zážitky měly kontrastně vyvažovat, po promrzlé cestě na Sibiř se společně se Šárkou vydávají do horoucích pekel. Série Doom totiž slaví 30. výročí od vydání prvního dílu, a to už je jubileum hodné vzpomínání. Jak démonická střílečka navždy změnila hry a kam se za tři dekády zvládla posunout, se dozvíte v Questu.
Co je to „akce malých jednotek“? Proč je kakodémon ikona? Poslechněte si Quest o Last Train Home a 30. výročí pekelné značky.
Související
-
Alan Wake 2 je herní Twin Peaks. Nejen kvůli kávě a zlým dvojníkům
Na pokračování příběhu o spisovateli, kterého temné síly uvěznily v alternativní realitě tajemného jezera, si fanoušci a fanynky studia Remedy museli počkat 13 let.
-
Česká skákačka Bzzzt okouzluje pixel artem i vypiplanou obtížností
Quest tentokrát rozebírá 2D plošinovku z českých luhů a hájů – pixelartový Bzzzt od zkušeného herního vývojáře Karla Matějky. Skákačka se inspiruje u arkádových klasik.
-
Super Mario Bros. Wonder a Pikmin 4 oslavují maximální hravost. Nintendo pořád drží patent na zábavu
Nintendo se Super Mario Bros. Wonder dokazuje, že i po letech dokáže přicházet s novými nápady, které nadchly Šárku a Lukáše. Jarda se věnuje realtimové strategii Pikmin 4.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka